Isus Dumnezeu?

Noul Testament ni-L prezintă în mod clar pe Cristos ca fiind Dumnezeu. Numele atribuite Lui în Noul Testament sunt de aşa natură, încât ele i-ar putea fi atribuite numai lui Dumnezeu. De exemplu, Isus este numit Dumnezeu în următoarele expresii: „Aşteptând fericita noastră nădejde şi arătarea marelui nostru Dumnezeu şi Mântuitor, Isus Cristos.” (Tit 2:13; compară cu Ioan 1:1, Evrei 1:8, Romani 9:5, 1 Ioan 5:20-21) Scriptura Îi atribuie lui Isus caracteristici pe care nu le poate avea decât Dumnezeu. Isus ne este prezentat ca existând prin Sine Însuşi (Ioan 1:4, 14:6); omniprezent (Matei 28:20, 18:20); atotştiutor (Ioan 4:16, 6:64, Matei 17:22-27); omnipotent (Apocalipsa 1:8, Luca 4:39-55, 7:14-15, Matei 8:26-27); deţinând viaţa în Sine (1 Ioan 5:11,12,20, Ioan 1:4).

Isus a primit slava şi închinarea ce I se cuvine numai lui Dumnezeu. Într-o confruntare cu Satana, Isus a zis: <> (Matei 4:10) Şi totuşi, Isus a primit închinare ca Dumnezeu (Matei 14:33, 28:9), ba uneori chiar a pretins acest lucru (Ioan 5:23, compară cu Evrei 1:6, Apocalipsa 5:8-14). (preluat din cartea Mai mult decat un tamplar de Josh McDowell)

4 gânduri despre „Isus Dumnezeu?

    • Asta este o idee eronata despre numele Isus. In ebraica numele este Ieshua sau Iehoshua. In teologia ortodoxa se pune Iisus deoarece in greaca numele este Iesus. Neoprotestantii nu pun numele cu doi de i deoarece exista o singura limba: cum se scrie asa se citeste. Daca vrei sa fii asa fidel scrierii din limba greaca trebuie folosita varianta Iesus. Nicaieri nu scrie ca in ebraica `Isus` inseamna magar. Macar atat sa stiti si voi astia care tot cititi bloguri religioase:)

  1. Tatal meu are o fabrica f.mare. Eu am crescut pe langa el si am invatat f.multe lucruri in ale managementului dar am luat si anumite expresii, gesturi, moduri de gandire sau de a face, incat multi cand ma vad imi spun:”Tot esti tat’tu”. Asta inseamna ca eu sunt tatal meu? Nicidecum. Eu sunt fiul lui, dar reflect caracterul si personalitatea tatalui meu. La fel si Isus. In Ioan 10:30 Isus se referea la acelasi lucru si anume ca el reflecta caracterul lui D-zeu si nu ca El ar fi fost D-zeu. Iar in Ioan 12:45 este scris:”Şi cine Mă vede pe Mine, vede pe Cel ce M’a trimes pe Mine.”

    • In Romani 9:4,5 scrie: Ei sunt israeliţi, au înfierea, slava, legămintele, darea Legii, slujba dumnezeiască, făgăduinţele, patriarhii, şi din ei a ieşit, după trup, Hristosul, care este mai presus de toate lucrurile, Dumnezeu binecuvântat în veci. Amin!

      Cum poti spune ca Isus nu e Dumnezeu odata ce scrie negru pe alb ca este? Daca ai sti catusi de putina istorie crestina ai intelege ca ceea ce vrei sa spui a fost contraargumentat acu’ sute de ani in urma. Te sfatuiesc sa mai citesti literatura patristica. Dupa ce ai argumente sa ii contrazici pe ei, te poti baga in polemici mai mari.

Lasă un răspuns

