Citatele lui Albert Einstein

În continuare vă prezentăm o serie de citate spuse de fizicianul Albert Einstein. Cel care pune întrebări sunt eu, iar întrebările sunt puse pentru a avea o legătură cu răspunsul.
Reporterul: Domnule Einstein, cum aţi putut rezolva aşa de multe probleme ale fizicii?
• Un om deştept rezolvă problema, un om şi mai destept o evită.
Reporterul: Credeţi în mistere?
• Cea mai frumoasă şi mai profundă trăire omenească este misterul.
Reporterul: Din ce cauză credeţi că mulţi din fizicieni nu vă poate inghiţii?
• Este mai uşor de sfărâmat un atom decât o prejudecată.
Reporterul: Și aceste prejudecăţi nu v-au pus piedici?
• Marile spirite întotdeauna au întâlnit opoziţii violente de la minţile mediocre.
Reporterul: Credeţi că credinţa în Dumnezeu va ajutat să aduceţi la lumină aceste enigme ale fizicii?
• În veacul nostru materialist, singurii oameni de ştiinţă serioşi sunt oamenii profund religioşi. Dumnezeu este subtil, dar nu rău intenţionat.
Reporterul: Care este relaţia dumneavoastră cu copiii?
• Doar viaţa ce o trăim pentru alţii este o viaţă ce merită să fie trăită. Grija pentru om şi destinul lui trebuie să constituie interesul principal.
Reporterul: Din ce cauză credeţi că va părăsit prima soţie?
• Valoarea unui om rezidă în ceea ce dă el şi nu în ceea ce este capabil să primescă.
Reporterul: Cum credeţi că va mai fi un al III-lea război mondial?
• Nu ştiu cu ce arme va fi luptat cel de-al treilea război mondial, dar cu siguraţă cel de-al patrulea va fi luptat cu beţe şi pietre.
Reporterul: Pe ce vă bazaţi când spuneţi asta?
• Lucrul cu adevărat valoros este intuiţia.
Reporterul: Cum aţi putea defini realitatea?
• Realitatea este o iluzie.
Reporterul: De ce întortocheatele calcule ale matematicii par atât de ireale?
• Cu cât matematicile sunt mai exacte, cu atât se desprind de realitate.
Reporterul: Credeţi că sunt şi lucruri infinite în lumea materială?
• Două lucruri sunt infinite: universul şi prostia omenească, şi încă nu sunt sigur de primul.
Reporterul: Care sunt exagerările oamenilor?
• Sunt două feluri de a-ţi trăi viaţa: UNUL – de a crede că nu există miracole, ALTUL – de a crede că totul este un miracol.
Reporterul: Ce aveţi de gând să faceţi în viitorul apropiat?
• Nu mă gândesc la viitor. Va veni el oricum.
Reporterul: Ce va făcut să întelegeţi relativitatea?
• Pune mâna pe o sobă fierbinte un minut şi ţi se va părea o oră. Stai cu o fată frumoasă o oră şi ţi se va părea un minut. Asta este relativitatea.
Reporterul: Cum aţi ajuns la această teorie?
• Teoria descrie ceea ce putem observa.
Reporterul: Și totuşi multe persoane nu o înteleg.
• Cel mai neinteligibil lucru despre lume este că e inteligibilă.
Reporterul: În cariera dumneavoastră aţi avut eşecuri?
• Singura modalitate sigură de a nu greşi este să nu ai idei noi.
Reporterul: Câţi oameni ştiu ceea ce aţi făcut pentru fizică?
• Orice prost poate şti. Scopul este să înţelegi.
Reporterul: Cum reacţionaţi la laudele celorlalţi?
• Nu există cuvinte mari ci doar oameni mici. Mă interesează ce gândeşte Dumnezeu; restul sunt detalii.
Reporterul: Credeţi în Dumnezeu?
• A fost desigur o minciună ceea ce aţi citit despre convingerile mele religioase, o minciună care este repetată sistematic. Nu cred într-un Dumnezeu personal, şi niciodată nu am negat asta, dar am afirmat-o clar. Dacă există ceva religios în mine, aceasta este admiraţia fără limite faţă de structura lumii atât cât ne-o poate dezvălui ştiinţa.
Reporterul: Şi o ultimă întrebare: sunteţi satisfăcut de ce aţi făcut în viaţă?
• Sunt satisfăcut cu misterul eternităţii vieţii şi cu o cunoaştere, un simţ, al minunatei structuri a existenţei – precum şi încercarea umilă de a înţelege chiar şi o mică porţiune a Raţiunii care se manifestă în natură.

6 gânduri despre „Citatele lui Albert Einstein

  1. Pingback: Cine cîntă acolo? « Cuib de mitralieră

    • De ce spui „merci” daca nu mi-ai cerut aprobarea de al folosi? Ai grija ca ceea ce ai gasit poate gasi si profu’ si te poate trece la lista cu plagiatori 🙂

  2. Nu l-am folosit, stai linistit. Am zis merci pentru ca mi-a fost de ajutor..putin.
    M-am gandit si eu la asta.. de aceea m-am multumit doar cu o usoara inspiratie :))

  3. Am citit interviul cu mare placere. L-am dat si prietenilor mei pentru a se delecta si ei. Ma bucura mult modul lui de a raspune la intrebari si ina celasi timp imi plac tendintele sale filozofice. 🙂

Lasă un răspuns

