„Cântare veche ce te mișcă la inimă”

Această cântare am auzit-o de copil și o cântam că mi se păreau comice versurile. În situația de față se cântă la o înmormântare. Nu vreau să fiu dur, dar orice doină trebuie să fie pusă la loc de cinste doar că te face să plângi?
Ce credeți, această cântare mișcă inima? Și dacă da, de ce? Sau defapt, ce înțelegem noi prin mișcatul inimii? Să nu credeți că nu-mi plac cântările vechi, dar sunt unele cântări care, chiar ar trebui scoase din slujba de închinare în cadrul programelor de biserică, chiar dacă acele cântări te fac să plângi.

3 gânduri despre „„Cântare veche ce te mișcă la inimă”

  1. 1. Da, iti misca inima daca-ti place sa asculti doina de jale romaneasca.
    2. Da, daca esti intr-o perioada de oftat, de intristare sau depresie.
    … Depinde de ceea ce ai inima…s-ar putea sa vibreze la aceasta doina de jale.
    Concluzia mea „teologica” de la aceasta cantare:”Fratilor, imi pare rau ca va parasesc si tare o sa duc dorul pamantului. Ma duc sa ma odihnesc ca m-am saturat de munca…”

    Cea mai puternica componenta a acestei cantari este melodia… versurile nu prea ajuta…

  2. Depinde de ce plangi;
    plansul dupa lucrurile lumii este pacat;
    a plange pt ca ai pacatuit, a plange pt ca oamneii nu IL
    cunosc pe Dumnezeu si vor arde ca cei dela Colectiv, a plange
    pt unii ca cei din Colectiv..avem destule motive sa palngem;
    numai sa nu ne autocompatimim, acseta e un pacat.

Lasă un răspuns

